Με μεγάλη επιτυχία και αυξημένη συμμετοχή, ολοκληρώθηκαν τα 39 παιδικά εργαστήρια – workshop, που διοργανώθηκαν από τον Δήμο Αμπελοκήπων – Μενεμένης, σε δημοτικά σχολεία της περιοχής. Σκοπός της δράσης ήταν η ουσιαστική ενημέρωση και η άμεση ευαισθητοποίηση των μαθητών σε ζητήματα περιβάλλοντος που απασχολούν / αφορούν στην περιοχή του Δήμου και συγκεκριμένα, στα θέματα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και του θορύβου.
Διοργανώθηκαν 39 παιδικά εργαστήρια, διάρκειας 2 διδακτικών ωρών το καθένα, με θέματα την ατμοσφαιρική ρύπανση και το θόρυβο.
Τα εργαστήρια, που απευθύνονταν σε παιδιά της Ε΄ και της ΣΤ΄ Δημοτικού, περιείχαν παρουσιάσεις, παιχνίδια και πειράματα, κατάλληλα σχεδιασμένα για παιδιά από ειδικούς. Στο πλαίσιο της Πράξης, διοργανώθηκαν δύο ξεχωριστά εργαστήρια για το θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση αντίστοιχα, έτσι ώστε, αυτά τα δύο θέματα να είναι διακριτά και καλύτερα κατανοητά από τους μαθητές.
Συνολικά οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά, έδειξαν πολύ ενδιαφέρον, έκαναν πολλές ερωτήσεις και παρατηρήσεις, ενώ τόσο αυτοί όσο και οι δάσκαλοι τους, μετέφεραν πολύ θετικές εντυπώσεις. Οι μαθητές έδειξαν να ενθουσιάζονται ιδιαίτερα με τα πειράματα και τη μεταξύ τους συνεργασία, απέκτησαν νέες γνώσεις και έμαθαν τρόπους, ώστε να βοηθούν ενεργά στον περιορισμό των φαινομένων του θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Τα εργαστήρια έδωσαν τα απαραίτητα ερεθίσματα στους μαθητές σχετικά με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση τους, καθώς και το έναυσμα για περισσότερο διάλογο, ώστε να γίνουν μικρά, αλλά σταθερά βήματα προς την ενίσχυση της δραστηριοποίησης των πολιτών για περιβαλλοντικά θέματα και την παρακίνηση τους για πιο ενεργή συμμετοχή σε αυτά. Μέσω των μαθητών, αναμένεται να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν έμμεσα και οι γονείς αυτών, με αποτέλεσμα η δράση να έχει ακόμη μεγαλύτερη απήχηση.
Στο τέλος κάθε εργαστηρίου δόθηκε στους μαθητές μια ειδικά σχεδιασμένη τσάντα, που περιλάμβανε όλο το ενημερωτικό υλικό, που παρουσιάστηκε στα εργαστήρια, καθώς και το USB stick, που περιείχε τον ηλεκτρονικό περιβαλλοντικό οδηγό, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μπορούν να ενημερώνονται ανά πάσα στιγμή.